Livet har flere enn 24 timer, hvis man ikke sløser de bort på å holde tellingen, sier hovedpersonen i Haugaland Veksts nye kampanjefilm for Haugesundregionen.

 

Haugaland Vekst har sluppet oppfølgeren til fjorårets store ”snakkis”, kampanjefilmen ”Den 25. timen”. Historien er ny, men budskapet er det samme: I Haugesundregionen føles det som om døgnet har 25 timer.

 

Se filmen her

– Målet med denne kampanjen er å øke oppmerksomheten mot regionen vår på en original og kreativ måte. Vi ønsker å skape refleksjon, åpne for tolkninger og ikke minst, engasjere og skape nysgjerrighet blant målgruppen om hva Haugesundregionen er, sier rådgiver i Haugaland Vekst, Jannicke Kvarven.

 

Heftig debattert
Fjorårets kampanjefilm høstet mye oppmerksomhet og ble heftig debattert i både lokale og regionale medier. At ideen bak den forrige filmen videreføres, er ikke tilfeldig.

– Vi ønsker å forankre og befeste begrepet ”Den 25. timen” til vår region. Samtidig ønsker vi med kampanjen å bidra til refleksjon rundt de valgene vi tar i livet, som valg av bosted, jobb og livsstil. Om det i neste omgang bidrar til at noen tar med vår region i vurderingen av bosted, er det en svært hyggelig bonus, sier Kvarven.

Teamet som står bak kampanjen er teksforfattere fra Bly Teksthus Harald  Martel Bersaas og Audun Egenberg, fra TV Haugaland Øivind Lindøe og Caroline Stensland og Jannicke Kvarven fra Haugaland Vekst. Kristoffer Vincent Hansen er den dyktige film regissøren for både den første  filmen og den nye 25. timen.

 

Se fjorårets kampanjefilm her.